BACK HOME

22 juni 2013 - Bergschenhoek, Nederland

Hallo allemaal

Dit is het laatste verslag van onze portugalreis.

Na ons vertrek uit de Dordogne hebben we woensdag en donderdag relatief kleine afstanden gereden, beide zo 250 km per dag. Woensdagavond overnacht op zo'n 125 onder Parijs in het oh zo bekende Nouan-le-Fuzelier en donderdag doorgereden tot plm. 100 km  boven Parijs naar een grote camping in Vic-sur-Aisne in het mooie dal van de  gelijknamige rivier.  Prima ritten met matig, maar in ieder geval droog weer, dus prima om te reizen. Bij ons vertrek vrijdagochtend vanuit de laatstgenoemde camping was het onze bedoeling om nog een dag of 4-5 door te brengen op campings in Belgie of eventueel Nederland alvorens naar huis te gaan. Maar.....daar is helaas wat tussen gekomen.  Een tussentijdse stop bij een grote supermarkt (intermarche) in St.Quintin werd ons fataal. Uiterste concentratie bij het zoeken naar een geschikte parkeerplek voor auto met caravan zorgde ervoor dat ik een z.g. hoogte-balk (ter voorkoming van hoge voertuigen op het parkeerterrein) over het hoofd zag.  Pats-Boem,  caravan klemvast en dak flink beschadigd. Met veel hulp en moeite weer vrij kunnen maken en provisorisch 2 kapotte dakluiken kunnen dichten voor rest vd tocht. Ook de hoogtebalk zelf was flink beschadigd, gelukkig was dat wel verzekerd, maar helaas de schade aan mijn caravan niet. Dus flinke domper en een vroegtijdig einde aan een verder heerlijke vakantie.
IEDEREEN BEDANKT VOOR ALLE LEUKE EN FIJNE REACTIES GEDURENDE DE AFGELOPEN WEKEN  !!
Zoals je op de foto kunt zien zijn we inmiddels over de ernstige schik heen van het balk-incident en brengen we in bergschenhoek een toast uit op jullie allemaal en natuurlijk ook jullie EEN FIJNE VAKANTIE gewenst !!
Hartelijke groeten van Bert en Janny

1. Piet en Hennie:
    23 juni 2013
    Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is.
    Alleen materiële schade.
    Is weer over heen te komen toch.
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Hartelijke groet van ons. H en P.
  2. Elsje:
    23 juni 2013
    Wat zonde, maar er zijn ergere dingen
    In ieder geval WELKOM THUIS familie .
  3. Henk & Riny:
    23 juni 2013
    Zo.......... de Romijnen zijn dus weer terug in ons land! Het feit dat je over de schik heen bent, houdt in dat jullie er nog wel plezier om gehad hebben! Of.............. was het toch een tikfoutje??
    Je moest eens weten hoe vaak en veel die hoogtebalken te lijden hebben all over the world! Vrienden van mij hebben resp. een bovenbouw van de benzinepomp bij een tankstation in Frankrijk eraf gereden en een ander had fietsen bovenop zijn auto, die vervolgens om klapten en door de erachter hangende caravan heen gingen. Dus...... je ziet, het kan altijd nog erger !! :-)
    De manier waarop jullie de camera inkijken in Bergschenhoek doet toch het ernstige vermoeden ontstaan, dat het niet om een tikfoutje gaat !?!
    Enfin.......... home sweet home en heelhuids, dat is het belangrijkste! En nu maar genieten van onze Hollandse zomer !!?? Groetjes vanuit een sompig Enkhuizen !! :-)