BOA TARDE vanuit Lagos !!

11 mei 2013 - Lagos, Portugal

Rond het middaguur zijn we vandaag, zaterdag, aangekomen op onze eindbestemming de camping Turiscampo even buiten Lagos.  En wat voor een camping, het overtreft al onze verwachtingen, in een woord geweldig.  We hebben een mooie plek op een hoek met veel vrijheid, maar ook een gezellig uitzicht.  Vanmiddag ook maar even de brede luifel opgezet, lekker uit de wind en In de schaduw.Ik heb een paar fotootjes gemaakt van onze plek en van het heerlijke zwemgebeuren hier.   Janny is lekker kneuterig patatjes aan het bakken in de minifriteuse, dus ik stop er weer mee voor nu.   Tot gauw weer en hartelijke groeten aan jullie allen.

1. Eelco romijn:
    11 mei 2013
    Dat ziet er goed uit!
  2. Tonny Nieuwenhuyzen:
    11 mei 2013
    Wat een luxe, hier kan je oud mee worden. Zon, prachtig uitzicht en zelfgemaakte patatjes!! Het kan niet op!! Leuk jullie reisverslagen te kunnen lezen, we krijgen nu ook zin in Italië en hopelijk gaat onze reis net zo voorspoedig als die van jullie!! We moeten nog even geduld hebben, 2 juli gaat het voor ons beginnen xxxxxx
  3. Henk & Riny:
    13 mei 2013
    Kijk Bert,
    Janny heeft nu heel veel tijd om een echte Portugese Cataplana te maken. Het is heel eenvoudig en heel lekker.
    Voor een overheerlijke Portugese Cataplana, het volgende:
    Ingrediënten
    300 gram stevige vis/schelpdieren (bijv. mosselen, garnalen, inktvis, kokkels), gereed/aankopen.
    Voor verwerking:
    1 blik tomatenblokjes
    1 klein blikje tomatenpuree
    100 ml. witte wijn
    1 eetlepels citroensap
    2 eetlepels hete pepersaus (bijv. tabasco of Caribische pepersaus; liever geen salsa of zoete saus)
    1 eetlepel bieslook
    1 laurierblaadje
    3 eetlepels verse peterselie
    olijfolie
    zwarte peper
    zout

Bereiding
    Doe olijfolie in de pan. Braad het varkensvlees op hoog vuur aan. Draai het vuur lager. Fruit de ui, de knoflook en de paprika tot de ui glazig ziet. Voeg dan de chorizo toe. Even mee laten bakken. Voeg dan de tomatenblokjes, de tomatenpuree, de wijn, het citroensap, de pepersaus, de bieslook en zout en peper naar smaak toe. Op hoog vuur wat laten inkoken. Voeg dan de vis/schelpdieren toe. Twee minuten mee laten koken. Garneren met de peterselie. Serveren met rijst

Veel plezier en groetjes, R&H
  4. Susan en Hans:
    13 mei 2013
    Wat een mooie camping, dat wordt genieten voor jullie en hopelijk blijft het weer ook goed.Veel plezier xxx