Dagje loule

27 mei 2013 - Lagos, Portugal

Zaterdag hebben we een uitstapje gemaakt naar het mooie stadje Loule.  Dit stadje, wat meer in het binnenland en heuvels gelegen,  heeft een prachtige markthal in arabische stijl en vele zaakjes waar de mensen hun specifieke beroep in de buitenlucht uitoefenen ( handwerken, weven, aardewerk etc). Ook is er een grote, enigszins zigeunerachtige, markt elke zaterdag, die we natuurlijk ook bezochten. De historie van de stad komt tot uiting in het museum, met een aantal oorlogstuigen waarmee de stad verdedigd werd.  (Zie foto,s)

verder is het heerlijk relaxen op de geweldige camping, oa bij het zwembad en whirlpool,  ook gezellig met andere hollandse pensionado's, biertje erbij en de altijd aanwzige zon.

Zondag hebben we rustig op de camping doorgebracht en nu zit  ik dit verhaaltje te tikken op een leuk terrasje ( met wifi) in lagos-centrum.Atot de volgende keer maar weer,  het wordt dit weekend ook beter weer in holland,  eindelijk...fijn voor jullie

1. Els:
    27 mei 2013
    Missen jullie Nederland nog niet!!Zo te lezen houden jullie dit nog wel even vol zo,heerlijk om zoveel moois te zien en samen te genieten.
    Heeft Janny nog geen heimwee?? Zeg haar maar dat ik haar mis.
    Dikke knuffel van mij en geniet nog maar lekker hoor!
  2. Susan en Hans:
    28 mei 2013
    Hoi,hoi

Dit is echt genieten, wat een mooie foto's leuke markt, dat is wel wat voor Janny. Jullie hebben zo te lezen heel erg naar je zin en als de zon schijnt dan is het altijd fijn. Hier is het weer nog steeds niet stabiel, veel regen gehad. Zondag gaan we voor 2 weken naar Nederland, dus druk met alles regelen.... Tot de volgende keer weer liefs en plezier.
    XXX
  3. Eelco romijn:
    28 mei 2013
    Haï, ik herken de markt, ben daar ook geweest. Heerlijk hè t leven als gepensioneerde? Dat leven gaat voor onze generatie wat later beginnen. Geniet ervan pa en ma. Xx
  4. Margreet en wim:
    29 mei 2013
    Loule is een leuk plaatsje,het is voor ons een leuke herinnering,geniet maar lekker want hier is het nog steeds kommer en kwel. Margreet
  5. Margreet en wim:
    29 mei 2013
  6. Peter R:
    4 juni 2013
    Hoy B&J, aanrader; een paar dagen nabij Sevilla, camping ; Villsom.
    Prachtige stad met heel mooie moderne architektuur. Hoe dan ook; prettige en vooral veile reis terug. Peter