Nederlands weer in de algarve

17 mei 2013 - Lagos, Portugal

Het is toch niet te geloven, 2600 km gereden voor het beste klimaat van europa, en jawel hoor al een aantal dagen 15 graden, rukwinden en regen.  Gelukkig hebben we een onbeperkte keuze aan boeken op onze ereaders en daar ben ik blij mee.  Natuurlijk in de eerste week hier al wat touristische plekjes bezocht.  Gisteren naar het  ultieme zuidwestpunt van europa (ja, dit keer was dat het echt hoor jeroen ;-)) de cabo de sao vicente.  Er stond een comfortabele stoel waar ik even op kon rusten, zie foto. Geweldig indrukwekkende rotspartijen, op de terugweg een authentiek vissersplaatje bezocht met eem mooie baai, Burgau.   Vandaag een wandeling van een uur gemaakt (heuvel op) naar de Praia de luz, het dichtbij gelegen dorpje met een kleine gezellige wandelpromenade en een prachtig intiem zandstrandje.  Van een en ander hierbij ook weer wat fotootjes.  De weersverwachting voor hier is ook de komende dagen behoorlijk slecht, gelukkig zitten we hier nog even dus hopelijk gauw weer betere temperaturen.  Allemaal hartelijke groeten van ons beide, en hopelijk voor jullie ook in holland gauw beter weer nu.

1. Susan en Hans:
    18 mei 2013
    Hoi familie,
    Mooie tocht hebben jullie gemaakt, wat jammer van het weer, bij ons is het niet beter, veel regen gehad, nu komt het zonnetje even door, maar we hebben gewoon de open haard aangemaakt dus we gaan maar duimen voor beter weer, bij ons verder alles goed. Fijne dagen en tot het volgende verslag. Liefs van ons XXX
  2. Henk & Riny:
    19 mei 2013
    Met de regen in Enkhuizen valt het, gek genoeg, wel mee. Maar de temperatuur is belachelijk laag voor de tijd van het jaar! Het schommelt tussen de 12 en 15 graden! Maar wie ik ook spreek in Europa... het is overal kommer en kwel. Eergisteren vlak bij Parijs in de ochtend..... 6 graden, regen en wind, om maar een voorbeeld te noemen. Jullie hebben gelukkig nog een aantal weken voor de boeg en dan kan je beter het slechte weer in het begin, dan aan het einde hebben. Is dit even een opsteker! :-)
    Hoe zat dat ook alweer met de opwarming van de aarde??
    Over een week zitten jullie te zuchten onder het juk van den koperen ploert die jullie zal geselen en verzuchten jullie in mijmeringen over die heerlijke koele dagen van weleer!!
    Aldus Stijn Streuvels!!
    Saudações e muito deleite
    :-)
    R&H
  3. Jeroen Leeters:
    19 mei 2013
    Hé wat een bekende plaatjes. Jullie hebben het bewijs geleverd van de zuidwestelijke punt van Europa. De zon daar onder zien gaan is echt heel bijzonder, alsof de lucht in brand staat. ook nog veel grote containerschepen langs zien komen? Als je daar op die kliffen staat, dan verklaar je iedereen voor gek die op zo'n puntje 80 meter lager aan het vissen is. Met slecht weer waaien er wel eens mensen omlaag, tsja, daar ter plaatse kan je je er iets bij voorstellen. Eén rostplateau terug heb je Fortaleeze, met woest weer hoor je iets heel bijzonders daar. De ruwe golven knallen dan zo hard in de spelonken dat je tientallen meters hoger op de klif het geluid krijgt van laag vervliegende straaljagers.Even zoeken als je bij Fortaleeze bent, het zijn slechts 2 gaten in de grond waar het geluid uit komt.

Jammer van het weer. Ik zou zeggen: snel naar huis want bij ons gaat de BBQ aan vandaag en is het strandweer hahaha, nee hoor, nou ja de BBQ gaat wel aan, tis vandaag even beter weer. Ook al heb je regen, lekker daar blijven, er is nog veel meer moois te bekijken.

Veel plezier weer en tot de volgende update.
  4. Jeroen Leeters:
    19 mei 2013
    vervliegende straaljagers = overvliegende straaljagers :-)
  5. Joukje:
    20 mei 2013
    Hi, nou 14 graden is nog top in vergelijking met het pisweer in Nederland.... we gaan deze week naar 9 graden terug en alleen maar regen! We doen weer winterjassen aan en handschoenen, niet te trekken met twee kids die alleen maar lekker buiten horen te spelen! Dus vandaag zijn we maar gaan zwemmen, 3 uur lang in het meest hysterische zwembad op pinksteren waar heel Nederland waarschijnlijk te vinden was... wel lekker patat daarna met ijs dus het beste er van gemaakt! Morgen moet Anne weer werken en de badkamer is echt nog lang niet af, dus wanneer we die af moeten maken in combi met fulltime werken een huishouden en 2 kids? Misschien komend weekend maar weer in jullie huis dan kan Anne in relatieve rust verder met de badkamer. Ben afgelopen zaterdag daar ook wezen slapen! Lekker bedje hoor :) Nou we blijven goed op de hoogte van jullie leuke verhalen en foto's en als het wat rustiger is hier zetten we snel de skype aan! liefs en kus van ons allemaal!
  6. Eelco romijn:
    20 mei 2013
    Hey,

Mooie foto s!
    Hier idd nog veel slechter weer dan bij jullie. Extreem veel regen. Ik weer lekker weekendje in Breda geweest, wordt steeds leuker:)
    Hoop dat de figuurlijke zon blijft schijnen en de letterlijke ook snel terugkeert.
    Liefs
    Eelco